Dua kemenangan pasukan Sabah dalam perlawanan persahabatan



Pasukan Sabah telah mengatur dua perlawanan persahabatan bagi mempersiapkan diri dalam saingan Piala Malaysia. Perlawanan persahabatan ini adalah dengan bertemu pasukan UKM FC. Perlawanan ini sangat baik untuk pasukan supaya bersedia menghadapi cabaran dari pasukan yang lebih kuat.

Dua kemenangan pasukan Sabah dalam perlawanan persahabatan


Dua aksi persahabatan itu juga menyaksikan Tambadau memenanginya walaupun tampil dengan dua barisan kesebelasan berbeza, iaitu skuad utama menang dengan keputusan 2-1 manakala skuad kedua yang terdiri daripada pemain simpanan menang tipis 1-0.

Baca:
Semangat "biar tunduk asal menanduk"
Pengadil Jepun beraksi cemerlang di final Piala FA 2019

"Saya gembira dengan prestasi yang ditunjukkan pemain dalam dua aksi persahabatan itu dan dua kemenangan yang dicapai juga telah mengembalikan momentum baik selepas kami tewas dalam perlawanan terakhir liga, tempoh hari.

"Persiapan pasukan juga kini berjalan lancar dengan kesemua pemain kini dilihat sangat bersemangat untuk memulakan saingan Piala Malaysia," katanya ketika dihubungi, di Kota Kinabalu, hari ini.

Juara Liga Perdana 2019 itu diundi dalam Kumpulan C bersama-sama dengan Perak, Pahang dan Pulau Pinang.

Bagaimanapun, laluan Sabah sangat mencabar apabila dijadualkan bermain di gelanggang lawan untuk dua aksi awal mereka bertemu Perak dan Pulau Pinang.

Post a Comment

0 Comments